Blog

Miért nem jelentkeznek az álláskeresők a hirdetésekre: Toborzási hibák amikről kevesen beszélnek


2025-06-02 11:18:03

Hiába jelenik meg az álláshirdetés, mégsem jönnek a jelentkezők – ismerős? Sok esetben nem is a munkaerőhiány az igazi gond, hanem a toborzási stratégia vagy az ajánlat gyengesége. Megmutatjuk, mik lehetnek a leggyakoribb hibák – és mit lehet tenni ellenük.

Egyre több cég tapasztalja, hogy hiába tesz közzé álláshirdetéseket, alig érkezik rájuk jelentkezés – és aki mégis reagál, gyakran nem felel meg az elvárásoknak. Ennek okait nem mindig a jelentkezők oldalán kell keresni – sokszor a toborzási folyamaton kell változtatni. 

Az utóbbi években számos ágazatban – vendéglátásban, logisztikában, egészségügyben, IT-területen – visszatérő probléma a jelentkezők hiánya. De ma már irodai és adminisztratív pozíciókra sem mindig egyszerű megfelelő jelölteket találni. Mi állhat ennek hátterében? 


1. Nem üt át a hirdetés 

Sok hirdetés sablonos, túlságosan általános vagy nem egyértelmű. Az álláskereső nem érti, mit várnak tőle, nem látja az előnyöket vagy a bért – így inkább továbbgörget. Gyakori hiba, hogy a juttatások nem megfelelően szerepelnek: például céges autót kínálnak magánhasználatra, de a hirdetésben csak annyi áll, hogy „gépkocsihasználat”. A jól megfogalmazott, informatív és célzott álláshirdetés ma már elengedhetetlen. 


2. Gyenge ajánlat 

Egy igazán vonzó ajánlat ma már jóval többről szól, mint a fizetés – bár, ha az elmarad a piaci szinttől, a jelöltek könnyen más lehetőség után néznek. A munkavállalók értékelik a rugalmasságot, a home office lehetőségét, az átlátható fejlődési és előmeneteli rendszert, valamint azt is, hogy a céges kultúra élhető és támogató legyen a mindennapokban. 


3. Gyenge munkáltatói márka 

A cég reputációja sokszor előbb eljut az álláskeresőkhöz, mint maga a hirdetés. Ha negatív vélemények terjednek, gyakori a fluktuáció, vagy ismertek a kedvezőtlen munkakörülmények, az érdeklődők inkább más lehetőséget keresnek. 


4. Nem megfelelő csatornán hirdetnek 

Akár jó a hirdetés, akár nem – ha nem jut el a célcsoporthoz, nem fog működni. A HUNAM-nél ezért mindig figyeljük, mely platformokról érkeznek a jelöltek, és szükség esetén gyorsan váltunk stratégiát. Nem ugyanazok a felületek működnek hatékonyan egy adminisztratív munkatárs vagy egy mérnök megszólításához, mivel minden szegmens más típusú platformokat és megközelítést igényel. 


5. Túlzó vagy irreális elvárások 

Több nyelv, 3-5 év tapasztalat, speciális szoftverismeret – gyakran ezek már a belépő szintű hirdetésekben is szerepelnek. Pedig a munkakör valójában nem igényel ennyi mindent. A túlzó elvárások a hirdetésekben könnyen elriasztják a potenciális pályázókat. 


6. Általános munkaerőhiány és demográfiai adottságok 

Bizonyos régiókban korlátozott a képzett munkaerő rendelkezésre állása, miközben Magyarországon a munkaerő mobilitása is viszonylag alacsony. A fiatalok tapasztalataink szerint gyakran kizárólag Budapestre összpontosítanak, holott vidéken is bőven találhatók versenyképes lehetőségek – csupán nem jutnak el a megfelelő célcsoporthoz. 


Mit tehetünk? 

Kevés jelentkező esetén a hirdetési folyamat újragondolása kulcsfontosságú lehet: hirdetésszöveg, ajánlati csomag, csatornaválasztás, márkaépítés – mind hozzájárulhat a sikerhez. 


A HUNAM-nél rendszeresen konzultálunk partnereinkkel, figyeljük a piac változásait, és visszajelzéseinkkel támogatjuk őket abban, hogy hatékonyabb hirdetési stratégiát építsenek.

Cookie-k hozzájárulása

Weboldalunk cookie-kat használ, hogy személyre szabottabb és relevánsabb böngészési élményt nyújtson. Részletek...